Lunch

Tonijn met sperziebonen en pindakaas

Wellicht een onverwachte combinatie, maar bonen, tonijn en pindakaas vormen samen een hele gezonde en lekkere proteïnebom. De smaken vullen elkaar verrassend goed aan. Probeer het eens, misschien wordt het wel een van je nieuwe gezonde lievelingsrecepten voor de lunch!

bonen tonijn pindakaas

Bonen tonijn en pindakaas – proteïnebom

10 min. bereidingstijd – 440 kcal, 57 g eiwit, 16 g vet, 14 g koolhydraten

Ingrediënten voor 1 portie:

  • 200 g diepvriessperziebonen
  • 1 blik tonijn (in eigen nat, 160 g)
  • 1 el pindakaas (bij voorkeur biologisch)
  • Extra
  • kruidenzout

Zo maakt je dit proteïne lunchgerecht:

Kook de sperziebonen beetgaar volgens de instructies op de ver- pakking.

Giet de sperziebonen af in een zeef en laat uitlekken. Schep ze op een bord of meteen in een vershoudbakje. Breng op smaak met kruidenzout.
Schep tot slot de pindakaas erover.

TIP: Ik raad je aan om de tonijn pas vlak voor het eten door de sperziebonen te mengen. Deze ongewone combinatie is een echte proteïnebom.

Dit recept komt uit Lekker koken in weinig tijd en is met toestemming van de uitgever gepubliceerd op Kook Gewoon.

Bestel bij je boekhandel: Lekker koken in weinig tijd | Deltas | ISBN 978 90 447 5894 8

Of bestel online:

Alles voor je gezondheid

GezondheidGezondheid

Misschien vind je dit ook leuk

Geen reacties

Plaats een reactie!