Avond eten/ Lunch

Gevulde tomaat met garnalen

Een gezonde versie van gevulde tomaat met garnalen. Voor elke klassieker uit de traditionele keuken bestaat er wel een gezondere variant. Een variant die misschien nog wel veel lekkerder is dan het origineel. Omdat je lichaam er ook gelukkig van wordt. Vandaag   tomaat-garnaal met postelein, een glutenvrij en lactosevrij recept voor 2 personen. Klaar in 10 minuten.

gevulde tomaatjes met garnalen gezond glutenvrij lactosevrij
Tomaat-garnaal met postelein uit Funky Skinny Food

Gevulde tomaat met garnalen

Deze ingredi├źnten heb je nodig:

  • 2 stokjes witlof
  • 2 tomaten (mooi grote)
  • 2 stengels bosui
  • 160 g garnalen
  • 1-2 tl vegan mayo
  • Zonnebloempitten
  • Pompoenpitten
  • Sap van 1 citroen
  • Zwarte peper
  • postelein

Zo maak je Tomaat-garnaal met postelein

  1. Maak de witlof schoon, spoel af en snijd het harde uiteinde onderaan weg. Snijd in kleine stukjes. We gaan dit gebruiken om de tomaat straks mee op te vullen.
  2. Snijd de bosui in kleine stukken.
  3. Meng bosui, wiltlof, garnalen, mayo en alle pitten goed. Doe er vervolgens de citroensap bij en breng op smaak met zwarte peper.
  4. Snijd de tomaat in de lengte door, zorg er hierbij voor dat je een mooi dekseltje maakt van de tomaat met het steeltje/kroontje. Zeg dat je de tomaat doorsnijdt in de verhouding een kwart en driekwart. Lepel uit de onderkant alle zaadjes. Zorg er wel voor dat je het voorzichtig doet en de tomaat heel blijft.
  5. Vul de tomaat met het garnalen mengel en plaats het dekseltje van de tomaat erbovenop.
  6. Serveer op een bedje van postelein en eventueel met nog extra vegan mayo in een schaaltje voor erbij.

Dit recept komt uit Funky Skinny Food en is met toestemming van de uitgever gepubliceerd op Kook Gewoon. Lees hier mijn review van het kookboek plus enkele andere recepten eruit.

Bestel bij je boekhandel: Funky Skinny Food | Manteau | ISBN 978 90 223 3717 2

Of bestel online:

Misschien vind je dit ook leuk

Geen reacties

Plaats een reactie!